Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
My Online World's
entryaboutLink




Keinsafan :]
Jumaat, 25 November 2011 | 0 comment(s)
Assalamualaikum , hey you all readers . apa habaq ? sihat kaa ? Okay , harini .. tyra nak cakap pasal keinsafan . Mesti ramai dah tahu kan ? Sekarang tyra dalam proses pemuliharaan diri tyra sendiri *bukan pemuliharaan haiwan yaww :] . Tyra tau , dulu banyak dosa tyra dengan hampa semua . Tyra mintak maaf okay ? Tyra mula sedar dengan kesilapan diri ni .. start daripada tyra bace blog Zahiril Adzim *tekejut tak ? buat-buat la yaww :] . First , tyra sendiri tak sangka Bob (nme pnggilan for ZA) yang taip sendiri .. dah lame-lame bace tu , bru tyra tau yang blog tu Bob punya :] *mmg first engat itu fake Bob ouch .. kalu dia tau , malu jea :P .
Okay .. sambung , Bob tulis bukan pasal diri dia sendiri , tapi tentang dunia luar , zaman sosial berkembang sekarang , catatan hidup dia tentang dizaman sosial dunia . Tyra mmg rasa insaf la , kenapa aku buat salah ni ? banyaknye kesilapan aku sebagai seorang perempuan . Ya Allah! mmg Allah nak tunjukkan jalan yang benar untuk tyra , tyra redha dengan apa yang berlaku dahulu , tyra tak patut menyesal dengan apa yang dah jadi dengan hari-hari yang telah berlalu :] . Ada satu ayat tyra bace kat buku ape ntah .. tapi dia cakap camni .. 'Kadang-kadang untuk menjadikan diri kita tenang .. kita perlu belajar memaafkan diri sendiri dan orang lain . Jangan disesali dengan apa yang telah terjadi kerana ia adalah satu ilmu , wadah dan panduan dalam perjalanan untuk mendapatkan keredhaan Allah s.w.t ' ..
Tyra cuma nak belajar untuk hidup dunia dan diakhirat . Bukan nak jadi skema or pape jelah ! tapi , sedar tak kita ? sosial telah banyak membawa kita ke lembah duniawi contohnya seperti Twitter ,Facebook dan Sebagainya . Ada yang lepak tak tentu hala , tinggal solat .. Tyra bukan nak perli or apa , tapi ingatlah korang dah semakin jauh dengan pencipta kita . Rakan , sedar tak kita ? ramai gadis-gadis yang kehilangan dara .. akibat daripada kelalaian empunya sendiri .. Rakan , sedar tak kita ? ramai lelaki-lelaki yang minum air syaitan .. akibat daripada mereka telah jauh dari Allah ! Rakan , insaflah .. kerana pintu taubat itu masih terbuka untuk kita . Wahai umat Muhammad , ingatlah kamu kepada pencipta kerana kamu akan kembali kepada dia kelak . Sampai disini sahaja , tyra membebel .. Okay , sah korang boring ? Sorry yaww :] .. okayy , byebye .. Assalamualaikum .. Umur panjang , jumpa lagi :]




Older Post . Newer Post